6 Şubat 2010 Cumartesi

SEMBÜSEK



Nedir, necidir bu sembüsek? Ben de bilmezdim. Ta ki lezzet dergisinin çok eski sayılarından birinde görene kadar.. Hamurişi tatlara açık olduğumdan ve yapmayı da çok sevdiğimden denemeye karar verdim. Mardin'e özgü bir sac böreğiymiş aslı. Yaptığım araştırmalara göre lahmacunun kapalı versiyonu şeklinde yapılıyormuş. Fakat ben derginin ölçülerine sadık kalarak fırında pişirdim ve boyutunu biraz küçük tuttum. Tercih sizin....

Sembüsek
1 yumurta
1.5 yemek kaşığı yoğurt
1 paket toz maya
1/2 çay kaşığı tozşeker
1/2 su bardağı ılık süt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
Aldığı kadar un ( 275 gr=2su bardağı+1 yemek kaşığı)
İç Malzeme
250 gr yağsız kıyma
2 adet soğan
yarım demet maydanoz
1 sivri biber
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 çay bardağı su
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber

Ilık süt ve mayayı bir kapta karıştırıp 5 dakika bekletin. Üzerine yoğurt, yumurta,şeker, yağ ve unu ekleyin. Orta sertlikte bir hamur elde ettikten sonra üzerini örterek 1-2 saat dinlendirin.
iç harcı için tüm malzemeleri bir tencereye alıp suyunu iyice çekene kadar pişirin. Daha sonra mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Her parçayı çapı 15 cm olacak şekilde açın. ( ince bir yufka olması gerekiyor) Her yufkanın yarısına kıymalı içten koyup kapatın. Yağlanmış tepsiye yerleştirdiğiniz sembüsekleri önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 35-40 dakika pişirin. Sıcak ya da ılık servis yapın...
NOT: Bu tarifle 10-11 adet sembüsek çıkıtor. Asıl tarif 20 adet sembüsek için yukarıdaki malzemelerin iki katını kullanarak yapılıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder