10 Şubat 2010 Çarşamba

BEBEK EKMEĞİ




Ekmek yemekten hoşlanmadığımdan, beyaz ekmekten hiç haz etmediğiminden daha önce bahsetmiştim. Ama ben yemiyorum diye bebeğimi mahrum edemezdim tabi ekmekten. Karbonhidrata bizim kadar bebeklerin de ihtiyacı var. Bu yüzden içinde bol tahıl barındıran güzel bir ekmek yaptım. İçinde tuz yok. Envai çeşit tahıl, pekmez ve zeytinyağı var. Hem size hem bebeğinize afiyet olsun...

NOT: Beyaz ekmek yapımında içindeki mineral ve vitaminlerin katledildiğini gözönüne aldığımızda işlememiş ekmek tüketmemiz gerektiğini ben de vurgulamamak isterim buradan. Mümkün olduğu kadar içinde B grubu vitaminleri barındıran tam buğday unu tüketmeye özen gösterelim .

Bebek Ekmeği (6.aydan itibaren)

5 su bardağı 7 tahıllı ekmek unu
1 su bardağı süt
1 çay bardağı su
1 çorba kaşığı yoğurt
1 paket toz maya
1 çorba kaşığı pekmez
1 çorba kaşığı zeytinyağı

ılık süt,su ve mayayı bir kapta karıştırıp, 5 dakika bekletin. Unu elekten geçirin. ( elekte kalan çekirdek, yulaf vb.. ekmeğin üzerinde kullanacağız) Unu ve diğer tüm malzemeleri mayalı karışıma ekleyin ve yoğurun. Üzerine bir bez örterek 15 dakika bekletin. Hamuru daha sonra pişireceğiniz kaba alarak 1 saat kadar daha bekletin. Üzerine bir fırça yardımıyla su sürün ve elekte kalan iri parçaları ekmeğin üzerine serpin. Önceden ısıtılmış 250 derecelik fırında 30 dakika kadar pişirin.

Not: Ekmeği pişirirken, fırının içine küçük bir kap içinde su koyun. Sudaki nem, ekmeğin sertleşmesini engelleyecektir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder