4 Ocak 2010 Pazartesi

HELVA KURABİYE



2010'a en sevdiğim tatlılardan biriyle başlamak istedim. Undan helva, helvadan kurabiye yaptım. Sonra da afiyetle yedim :) Size de afiyet olsun şimdiden...

150 gr margarin
400 gr un
1.5 su bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı toz şeker

yağ ve unu 15-20 dk kadar sürekli altüst ederek kavurun. toz şekeri ilave edip 2-3 dk daha kavurduktan sonra pudra şekerini ilave edip ateşten alın. Kapağı kapalı şekilde tencerede dinlenmeye bırakın. karışım ılındıktan sonra bir kaşık ve temiz bir bez yardımıyla unlu karışımı sıkıştırarak yukarıdaki şekli verin..

Not: Ben tam buğday unu kullandığım için kurabiyelerim koyu renkli oldu. Beyaz undan yapılırsa un kurabiyesi görünümü alır...

4 yorum:

  1. Hep bizim orda ki bir pastaneden aldığım Kastamonu kurabiyesi benzeri bir tat gibi..Artık oradan almama gerek kalmayacak galiba Teşekkürler (:

    YanıtlaSil
  2. haklısın pastanelerde satılıyor bu kurabiyeden. beğenirsin umarım :) afiyetle..

    YanıtlaSil
  3. görüntüsünden belli olmadığı lütfen gerçek anlamda güzel olduğuna emin olmadığınız tarifleri verip bizide rezil etmeyin ev halkına... toz topak bir şey oldu herseyi birebir uyguladım benmi en sevdiğim tariftir fakat aradığım gibi bulamayınca bunu denemek durumunda kaldım sonuç sulandırdım biraz helva niyetine yedik zar zor :)

    YanıtlaSil
  4. yorumunuzu özellikle yayınladım zira tarifi denemek isteyenlere yol gösterici olsun.
    Ben bu kurabiyeyi her fırsatta yaparım o nedenle emin olmamak ya da birilerine rezil olmak gibi bir durum söz konusu olamaz :) Belki sizin aradığınız tarif bu değil onu bilemem. ama bu karışım şekil vermeden önce sizin de tanımlamaya çalıştığınız gibi birbirine asla yapışmayan dağınık bir karışım. ancak bir kaşık üzerine karışımı dolu dolu aldıktan sonra bir bezle üzerine sıkıca bastırmanız gerekiyor. Bu işlemi karışım sıcakla ılık arasında iken yaparsanız daha iyi sonuç alırsınız. Bunlar dışında yapmanız gereken başka hiçbir şey yok:)
    Yaşadığınız karmaşıklıktan dolayı üzgünüm ancak tadından emin olmadığım hiçbir tarifi de paylaşmadığımı altını çizerek belirtmek isterim. Vakit ayırıp yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum. Saygılar...

    YanıtlaSil